Stifterne af AMBIZZION

Team AMBIZZION

Vi er et team af ildsjæle med bred og forskelligartet erhvervsbaggrund og dertil forskelligartede person profiler, men vores klare fælles identitet ses tydeligt via vores fælles afsæt i at ville hinanden og i tæt samarbejde, hvilket er en markant styrke hos os.

Det er vores klare mål, at vi i alle sammenhænge leverer kvalitet i vores ydelse. Vi skal kunne forstå vores kundes forretning og bidrage til den videre udvikling af denne.

Vi skal kunne tilføre kunden/virksomheden værdi, og på en måde hvor værdien skal være klart synlig.

Vi arbejder på tværs af mange brancher og fagområder, og vi lykkedes hermed, fordi vi er i stand til at forstå forretningen, branchen og fagområdet, samtidigt med at vi har opbygget et stærkt og brugbart netværk på de forskellige branche- og fagområder.

Peder Vester Henriksen

Direktør/Ejer
Se Peders Profil
Leo B. Sørensen

Leo Brosbøl Sørensen

Direktør/Ejer
Se Leos Profil
Lars Bøgelund

Lars Bøgelund

Direktør/Ejer
Se Lars’ Profil
Kim Rune Larsen

Kim Rune Larsen

Senior Partner
Se Kims Profil
Martin Grønvald

Martin Grønvald

Senior Partner

Se Martins Profil
Kim Koed | Ambizzion - rekruttering med værdi

Kim Koed

Senior Partner
Se Kims Profil

Hvorfor AMBIZZION?

Navnet AMBIZZION med sloganet ”rekruttering med værdi” er ikke tilfældigt valgt. Navn og slogan udtrykker vores indstilling og arbejdsadfærd i forhold til kunder og kandidater. Vi er ambitiøse og målrettede, når vi er medvirkende til at skabe værdi i rekrutteringsprocessen for vores kunder og kandidater. Hos os er det en selvfølge, at der er match med de ambitioner vores kunder og kandidater har i forbindelse med en rekruttering via AMBIZZION.

Via vedholdende proaktiv opsøgende search finder vi branchens bedste specialister og ledere. Vores DNA er search.

Værdier

Troværdighed, tillid og diskretion i kombination med hårdt arbejde i forhold til at finde de absolut bedste kandidater er aldrig til diskussion i AMBIZZION.

Troværdighed og tillid

For os handler det om at være pålidelig. Vi gør det, vi siger, vi indfrier de forventninger, som vi skaber. For os er det en daglig leverregel og en vigtig forudsætning for at være partner i AMBIZZION.

Diskretion

For os er det en selvfølge, at fortrolige og personlige oplysninger behandles med yderst stor diskretion.

Hårdt arbejde

For os betyder det, at vi er vedholdende og stædige i forhold til at searche kandidater, der opfylder de krav og forventninger, som vores kunder har.

Tryghedsgaranti

Med afsæt i vores værdier og måde at arbejde på, er der nogle konkrete forhold, som er med til at sikre tryghed i samarbejdet med AMBIZZION:

Vi er aldrig bedre end vores seneste løste opgave. Derfor evaluerer vi alle vores løste opgaver via løbende opfølgning hos såvel kunder og kandidater.

Vi giver minimum 3 måneders 100% garanti på gennemførte rekrutteringer. Det betyder, at såfremt kandidat eller virksomhed i garantiperioden stopper samarbejdet via en opsigelse – uanset årsag, genbesætter vi stillingen uden honorar.

Peder Vester Henriksen

Direktør/Ejer

Peder har en salgs- og handelsuddannelse suppleret med merkonom i ledelse og marketing samt intensivt lederuddannelsesforløb i bl.a. Coop.
Han har medvirket i udvikling og gennemførelse af flere leder-, kompetenceuddannelses- og udviklingsforløb.
Desuden er Peder certificeret i rekrutterings-, kompetence- og teamudviklingsværktøjer fra INCONDIA, Master MPA, BELBIN og Discover(DiSC).

Peder har mange års erfaring inden for flere brancher og fagområder, med primær erfaring i og fokus på salg, ledelse og forretningsudvikling. Erfaring  og kompetencer er opnået i større som mindre organisationer og virksomheder i ind- og udland og med berørings- og kontaktflade på mange niveauer.
Peder har bl.a. virket som kommerciel direktør, direktør, salgschef, regionschef samt undervisningskonsulent.
I de senere års arbejde med search har Peder fortaget search og rekrutteret tværfagligt bredt, og har deslige i de tidligere chefroller (i flere brancher og virksomhedskulturer) varetaget en lang række rekrutterings- og organisationsopgaver.
Ligeledes har Peder stor praktisk erfaring med gennemførelse af  team/organisations- og personlig kompetenceudvikling. Herunder udvikling og opbygning af, samt undervisning og facilitering i strategi-, team- og kompetenceudviklingsprogrammer og processer.

At få skabt et super match mellem virksomhed og leder/specialist, som stærkt grundlag for at kunne forfølge strategi og at skabe resultater i og for virksomheden, er for Peder den store motivationsfaktor i det daglige virke som motiveret og effektiv konsulent og samarbejdspartner.

Leo B. Sørensen

Leo Brosbøl Sørensen

Direktør/Ejer

Leo har en omfattende og alsidig karriere som både ansat og selvstændig.

Som ung skulle Leo være gymnasielærer med fagene dansk og idræt, som blev læst på Københavns Universitet. Efter en del år at have undervist i folkeskole, gymnasium og på universitet skiftede han branche til reklameverdenen. Opstart var som tekstforfatter og konsulent hos Berg & Lyhne i København. Et par år efter blev det til seniorkonsulent og projektleder hos NP Grey i Egå, derpå marketingchef i Eriksen Erhvervsejendomme i Århus, og de næste mange år som marketingchef, kontaktchef og ejer/direktør hos L&P, HC Gruppen og Markant Kommunikation.

Salg, marketing, ledelse, HR og undervisning er omdrejningspunkter i en meget spændende karriere, hvor Leo de sidste 12 år har arbejdet med HR på forskellige måder og niveauer. For Mercuri Urval som konsulent, som centerchef i JobDK, salgschef i SoftAdvice, leder i Karrierecoach og som partner i Eliterekruttering, hvor han i sidstnævnte udelukkende har beskæftiget sig med  rekruttering, headhuntning og executive search.

Ind imellem alt dette har Leo boet 4 ½ år i USA (New York og Boston), hvor fokus var dans og kultur, som han bragte tilbage til Danmark ved bl.a. at starte landets 2. største skole i København samt i mange år at undervise og koreografere utallige steder i Danmark og Norden.

Leo er certificeret i analyse- og udviklingsværktøjerne Integral IPA og Thomas International (DISC) og er desuden certificeret Mentor, ligesom han har arbejdet en hel del med MBTI.

De mange gøremål har givet Leo stor indsigt i dansk erhvervsliv, offentlige institutioner og organisationer samt ikke mindst – et stort godt og aktivt netværk.

”Man kan, hvad man vil – også selv om det af og til nærmer sig det umulige” – er et motto Leo har levet efter det meste af sit liv – og det agter han at blive ved med!

Lars Bøgelund

Lars Bøgelund

Direktør/Ejer

Lars har gennem de senere år primært arbejdet med executive search af bestyrelsesmedlemmer og ledere og search efter ledere og specialister.

Lars har en uddannelse som cand. merc. i international afsætningsøkonomi fra Syddansk Universitet. Derudover har Lars en diplomuddannelse i interessebaseret forhandlingsteknik.

I rekrutteringsmæssig sammenhæng er Lars certificeret i testværktøj fra Master Management (MPA, ACE).

Lars har siden 1990 opbygget kompetencer inden for bl.a.: strategi- og forretningsudvikling, rekruttering, organisationsudvikling, ledelse, salg og marketing, markedsanalyse, koncept- og produktudvikling, udvikling og salg af konsulentydelser og iværksætteri. Erhvervsfundamentet hos Lars kommer fra arbejde i større danske virksomheder som eksempelvis DONG Energy, SE, Energi Fyn og Waoo!, og større internationale medicinalkoncerner som Hoechst Danmark og Leo Pharma. Lars har bl.a. arbejdet som selvstændig partner og konsulent, markedschef, salgschef, marketingchef, international markedsanalysechef, forretningsudviklingschef, ligesom han har indgået i flere ledergrupper. Lars har via sit arbejde været med til at opbygge/udvikle virksomheder med ledende markedspositioner indenfor bl.a. energi og tele.

Lars er idéskabende, forretnings- og løsningsorienteret, struktureret og en engageret teamplayer i forhold til kollegaer og forretningsforbindelser. Ansvarlighed, vedholdenhed og selvstændighed er andre kendetegn.

Kim Rune Larsen

Kim Rune Larsen

Senior Partner

Kim har med et stærkt fundament inden for FMCG markedsføring opnået ekspertise i identifikation af kunders behov og etablering af optimale løsninger og tilført betydelig værdi i tidligere samarbejdsforhold.

Den teoretiske basis er foruden HD Afsætning fra Syddansk Universitet en lang række kortere uddannelser indenfor ledelse, CRM, strategi, kommunikation, coaching, LEAN samt BPR.

Kim er certificeret i Master MPA, der anvendes i rekrutteringssammenhæng til bedømmelse af kandidaters personlighed.

Siden det tolvte leveår har Kim stort set konstant været beskæftiget med kunder – i gymnasietiden blev der således importeret vinyl-plader fra England til lokalt videresalg.

Kim har gennem mere end 30 år videreudviklet sine professionelle kompetencer som kommerciel direktør (medlem af direktion), salgsdirektør, salgschef, marketingschef i internationalt opererende virksomheder som bl.a. Carlsberg, NovaGroup, Trioplast samt Glud & Marstrand. Igennem karrieren er etableret indgående indsigt i og netværk hos såvel private som offentlige virksomheder indenfor detailhandel, en gros, produktion og R&D – udbredt til mange forskellige brancher; bl.a. fødevarer, emballage (metal, plast, kartonnage, papir), trykkeri, affaldshåndtering og senest energi samt kommunikation. Styring af produktudviklingsprojekter har også været på Kims opgaveliste, hvilket har tilført en solid teknisk forståelse.

Kim har i karrieren opnået tung ledelseserfaring med mellemledere og medarbejdere i mange forskellige funktioner indenfor specielt marketing, salg, produktudvikling, logistik og grafisk design. Ledelsesopgaven har omfattet alle aspekter – herunder også rekruttering.

Kim er kreativ, holistisk og løsningsorienteret i sin samarbejdsform med en empatisk relationsskabende tilgang til kunder og kolleger. Besidder desuden højt energiniveau og engagement samt sund nysgerrighed kombineret med en stejl indlæringskurve.

Martin Grønvald

Senior Partner

Martin har et stærkt fundament i en international orienteret ledelsesmæssig og strategisk baggrund inden for salg, eksport og marketing. Det har han opnået dels via udstationering i Japan og Belgien, dels via omfangsrig rejseaktivitet i Asien, Amerika og Europa.

Hans teoretiske baggrund er en Cand. Merc. i International Afsætning fra Syddansk Universitet, en lederuddannelse i en af Japans største virksomheder Nitto Denko samt en uddannelse i ledelsesbaseret coaching.

I rekrutteringsmæssig sammenhæng er Martin certificeret i testværktøj fra Master Management (MPA).

Martin har opbygget en bred erhvervserfaring fra flere forskellige brancher som henholdsvis KAM, salgschef, eksportchef, salgsdirektør og som medlem af ledergruppe eller direktion. Dette har været både i mindre private virksomheder samt store internationale koncerner. Altid i markedsledende organisationer.

Fokus har ligget på ledelse, strategi, markedsanalyse- og udvikling, turn-around, opdyrkning af nye markeder, opbygning af forhandlernetværk, vækst, iværksætteri, organisationsudvikling, salg og marketing.

Som person er Martin ambitiøs og resultatorienteret. Han har flair for at skabe længerevarende relationer. I samvær med andre er han sprudlende og ser positivt på tingene.

På den private front er Martin uddannet jagthundetræner i F.T. Spaniel-klubben og fungerer på Fyn som træner i foreningen, som privat træner og som coach for hundeejere.

Kim Koed | Ambizzion - rekruttering med værdi

Kim Koed

Senior Partner

Kim har en lang karriere som selvstændig med en sproglig/økonomisk baggrund fra Handelshøjskolen i Århus.

Efter et generationsskifte i 1988 etablerede Kim sammen med sin bror PP-Promotion. Firmaet var ansvarlig for driften af messen Agromek, som oprindeligt blev startet i 1976.  Agromek fortsatte de næste 22 år væksten og blev i perioden Nordeuropas mest betydende messe indenfor landbrugsmaskiner, landbrugsmekanisering og agroindustri med deltagere fra hele verden. Messecenter Herning overtog i 2010 den daglige drift af messen, da udstillingen efterfølgende er blevet afholdt hvert andet år.

Foruden at tage del i organisation og udvikling af Agromek varetog Kim i en lang årrække driften af DLMF (det nuværende Dansk Agroindustri). Stillingerne var alsidige med mange funktioner og rummede alt fra IT generelt, branchestatistikker, nyhedsinformation, konjunkturrapportering, regnskab og drift af hjemmesider – alt i alt drift og udvikling af en betydende branche organisation.

Fra jobbet som forretningsfører for DLMF har Kim ligeledes stor erfaring med internationalt samarbejde på europæisk plan bl.a. gennem CEMA (europæisk sammenslutning af brancheforeninger).

Teknik, it, økonomi og HR har været og er stadig gennemgående temaer i Kims karriere. Det er med dette fundament, at han de sidste mange år har arbejdet med rekruttering, hvor fokus har været på opgaver med mellemledere og fagspecialister. Langt størstedelen af opgaverne er løst gennem search.

I rekrutteringsmæssig sammenhæng er Kim certificeret i analyse- og udviklingsværktøjerne Integral IPA.

Som person er Kim meget udadvendt og skaber tætte relationer. Han er vedholdende, grundig og med sans for detaljer. Egenskaber som hans kunder dagligt nyder godt af.