Erfaren Business Controller

– med fokus på driftsoptimering i international produktionsvirksomhed

Med vækst og højt aktivitetsniveau har vores kunde behov for at styrke organisationen med en erfaren Business Controller. Med reference til økonomidirektøren kommer du til at indgå i et team af dygtige kollegaer, hvor samarbejde med de øvrige funktioner er en nødvendighed. Ansættelsesstedet vil være på virksomhedens lokation i Trekants-området.

Virksomheden

Som en af Danmarks førende leverandører til byggeriet omfatter opgaverne kontordomiciler, etageboliger, kultur-byggerier, skoler, P-huse, stadioner, tanke med mere. Der beskæftiges flere end 500 medarbejdere og omsættes for ca. 750 mio. kr. i Danmark.

Der er stor fokus på tidlig involvering i byggeprocessen som et skridt mod større produktivitet, og der arbejdes professionelt med 3D og BIM som værktøjer til at opnå et bedre og mere optimeret projekt.

Virksomheden er en del af en europæisk koncern med positionen som markedsleder indenfor byggeri og infrastruktur, og som er specialiseret i at udvikle og producere løsninger af høj kvalitet. Koncernen i løbet af 2017 igangsat en række projekter – især indenfor logistik, indkøb og produktion – som skal sikre koncernen en omsætning på 2 mia. EUR i 2020.

Jobbeskrivelse

Virksomheden har i dag en meget velfungerende regnskabsfunktion, mens den driftsmæssige controlling har været nedprioriteret. Set i lyset af virksomhedens vækststrategi er det derfor nødvendigt at styrke den driftsmæssige controlling.

  • I samspil med den øvrige økonomiorganisation skal sikres,

o   at opfølgningen af de danske fabrikker styrkes

o   at de nøgletal og analyser, som ligger bag de forskellige vækstinitiativer, valideres og bliver anvendt i den daglige driftsopfølgning

o   at organisationen får den nødvendige økonomisk faglige støtte i forbindelse med initiativerne og i forbindelse med investeringer

  • I samspil med planlægningsfunktionen at skabe gennemsigtighed i produktionsplanerne og knytte dem til økonomiske prognoser gennem S&OP processen
  • I samspil med salgsfunktionen, produktionen og IT at styrke/omlægge selskabets kalkulationssystem, herunder

o   at være en væsentlig ressource i at sikre en grundig forståelse for afvigelser i efterkalkuler og sikre at afvigelser/fejl bliver analyseret, root causes bliver identificeret og forbedringer implementeret.

o   at sikre at standard cost priserne ensrettes, og afvigelser herfra bliver analyseret

  • I samspil med den øvrige organisation sikre at nøgleprocesser beskrives og efterleves samt bistå med at sikre den nødvendige IT system-understøttelse

I første omgang vil jobbet have sin primære fokus mod logistik, produktion og indkøb, men kan med tiden også rette sig mod de kommercielle dele af forretningen.

Personlige kvalifikationer

Vi forventer, du har minimum 3-5 års erfaring og relevant baggrund fra et tilsvarende job. Ideelt set har du en økonomisk kandidatgrad eller er produktionsingeniør med interesse i driftsøkonomi. Det vil endvidere være en fordel, hvis du har kendskab til SAP. Desuden forventes, at du arbejder med Excel på højt niveau, ligesom kendskab til Business Intelligence-systemer vil være en fordel. Det forventes, at du er fortrolig med at arbejde med store mængder af data, som du kan strukturere og analysere. Videre er det nødvendigt at du kan gennemskue forretningsprocesser både i det fysiske flow og i det systemmæssige flow.

Da det forventes, at du skal implementere ændringer i forretningsgange mv. på tværs af fabrikkerne, er det nødvendigt, at du er god til at kommunikere og træne andre. Desuden er det et krav, at du behersker engelsk på højt niveau både mundtligt og skriftligt.

Som person forventes af dig, at du er passioneret omkring dit arbejde, og at du arbejder metodisk og struktureret. Du holder hovedet koldt og forstår at forklare komplekse ting på en enkel måde. Du trives i samarbejde med andre og ser det som en spændende udfordring at arbejde på tværs af organisationen.

Vi tilbyder dig

Et spændende og varieret job i et dynamisk og uformelt miljø, hvor humør og arbejdsglæde er i centrum samtidig med vi har fokus på opgaverne.

Der vil være en vis rejseaktivitet til fabrikkerne i Danmark samt det danske hovedkontor.

Løn efter kvalifikationer på konkurrencedygtigt niveau. Obligatorisk pensionsordning og sundhedsforsikring indgår i den samlede lønpakke.

Interesseret?

AMBIZZION står for rekrutteringsprocessen, så motiveret ansøgning og CV sendes via knappen ”Ansøg”.  Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, hvorfor ansøgninger behandles løbende.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte AMBIZZION ved Kim Rune Larsen, mobil 2010 5858.

Ansøgningsfrist:
Hurtigst muligt

Jobområde:
Økonomi
Arbejdssted:
Trekantsområdet
Ansættelsesform:
Funktionær
Kontaktperson:
Kim Rune Larsen, AMBIZZION

+45 2010 5858